Najbliższe wydarzenia
04 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata Tarwacka-Odolczyk. [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata Tarwacka-Odolczyk. [...]
05 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
11 Maja
TUI dla dzieci w wieku szkolnym w środy o 17:00
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
12 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
18 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
19 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
25 Maja
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
01 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
02 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
08 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
09 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
15 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
16 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
22 Czerwca
TUI dla dzieci w wieku szkolnym w środy o 17:00
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
Zapraszamy w środę g. 17:00. Prowadzące: Magdalena Szulc-Lewańska i Agata... [...]
23 Czerwca
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku 5-6 lat
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
Zajęcia w czwartki, o godz.17:15
Dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym):
-... [...]
TUI - treningi umiejętności interpersonalnych dla dzieci w wieku szkolnym
Częstotliwość
Cotygodniowe, 50 minutowe zajęcia grupowe.Dla kogo
Dla dzieci (w
wieku przedszkolnym i szkolnym):
- wycofujących się
- nieśmiałych
- mających problemy w relacjach społecznych, które przejawiają się:
sztywnością zachowań- wycofujących się
- nieśmiałych
- mających problemy w relacjach społecznych, które przejawiają się:
nieumiejętnością nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z rówieśnikami
trudnościami w przestrzeganiu norm społecznych
- z Zespołem Aspergera
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- z zaburzeniami zachowania
Cele
- Zwiększanie kompetencji społecznych poprzez
- trenowanie umiejętności komunikacyjnych (wyrażanie swoich racji, pomysłów, tworzenie współpracującej grupy, otwarcie na innych, mowa ciała);
- zwiększenie samodzielności, radzenie sobie w sytuacjach trudnych;
- praca nad świadomością stanów emocjonalnych własnych i innych osób;
- nauka samokontroli i rozwiązywania konfliktów;
- zapobieganie nieprzystosowaniu w szkole, odrzuceniu przez rówieśników, trudnościom emocjonalnym;
Założenia zajęć
Program zajęć
przygotowywany jest indywidualnie dla każdej grupy, prowadzony przez psychologa
i pedagoga, a jego celem jest osiągnięcie umiejętności społecznych niezbędnych
do wchodzenia w skuteczne i zadowalające interakcje z innymi ludźmi.
Przebieg zajęć
Podczas
treningu dzieci ćwiczą
umiejętności komunikacyjne, radzenie sobie w sytuacjach trudnych,
asertywną
postawę, pracują nad zwiększeniem świadomości własnych stanów
emocjonalnych. Umiejętności te ćwiczone są podczas scenek dramowych,
gier i zabaw interpersonalnych
opartych na psychoedukacyjnym podejściu behawioralnym.
Przykładowe
umiejętności społeczne ćwiczone podczas treningu:
- mówienie odważnym głosem
- samonagradzanie
- ignorowanie
- słuchanie
- rozumienie innych
- dołączanie
- oferowanie pomocy
- zapraszanie do zabawy
- radzenie sobie z pominięciem
- radzenie sobie z lękiem
- poznawanie czyichś uczuć
- radzenie sobie z dokuczaniem
- radzenie sobie z własną złością
- wiedza „kiedy powiedzieć”
- radzenie sobie z przegrywaniem
- pragnienie bycia pierwszym
- odmawianie
- akceptowanie odmowy
relaks
Co osiągamy
- wzrost pewności siebie i samoświadomości
- podniesienie kompetencji w różnych sytuacjach społecznych
- wzrost asertywności
- poprawę w radzeniu sobie z emocjami
- rozwój umiejętności komunikacyjnych